HELT NY TREND! Nå er det VV-cream som gjelder!
I dag fikk jeg presentert noe helt, helt nytt på markedet. Ikke bare på det norske markedet, men verdensmarkedet generelt. Det er altså så delikat, innovativ og nydelig. Du trodde ikke at du trengte dette, men etter at du har lest dette er jeg sikker på at du tenker som meg at dette må jeg ha. Og jeg elsker det allerede!
For du har kanskje hørt om BB-, CC-, DD-, EE- og GG-cream, i alle fall de aller første. Men nå skal vi gjøre et stort hopp nedover i alfabetet – helt ned til V og VV-cream som står for Very V. Først tenkte jeg at kremen skulle brukes for V-område i ansiktet, altså for å stramme opp V-partiet med hake og hals. Det finnes nemlig mange slike kremer på markdet.
Denne kremen skal derimot ikke brukes i ansiktet slik som sine bokstav-søstre. Denne – eller faktisk disse – skal brukes i V Area.
V Area? Ja, The V Area! Eller V-sonen som vi kanskje må oversette det til norsk, eller som ditt V slik de omtaler den på sin danske nettside! Det er ditt nye navn på bikinilinjen din, og generelt der du barberer deg i underlivet. The Perfect V er nemlig superfin, feminin underlivspleie, og består av vask, våtservietter, kremer, serum, eksfoliator, deomist og skimmerkrem.
Dette er en beautyserie, og ikke en klinisk intimserie slik vi er vant med. Du vil heller ikke finne den i dagligvaren eller de vanlige stedene der du vanligvis kjøper din intimsåpe eller krem for inngrodde hår. Nei, disse produktene som skal forskjønne og pleie ditt lille V finner du kun i skjønnhetssalonger og spesialbutikker for skjønnhetsprodukter.
På verdensbasis har VV-cream har kun eksistert i en uke. Selv om den allerede har eksistert i de danske mediene i en stund ble den først lansert for en uke siden i Danmark. Norge er faktisk land nummer 2, noe som er utrolig stilig, synes jeg. Nå lurer du kanskje på hvorfor Danmark og Norge er de to første landene som har disse produktene.
Avonda Urben, som jeg fikk æren av å møte i dag, er en newyorker som har bosatt seg i København. Hun har blant annet bakgrunn som produktutvikler i L´Oréal, og kjenner skjønnhetsbransjen inn og ut. Det er rett og slett hun som har funnet opp VV-cream, noe hun selvfølgelig har trademerket. For hun har faktisk fått alle store aktørers øyne på seg, og det er ikke så rart. Hvorfor har ingen tenkt på dette før?
Avonda er inspirert av Skandinavia, både når det kommer til hvilket forhold vi har til kroppene våre (noe som er veldig avslappet kontra for eksempel USA), emballasje og selvfølgelig valg av ingredienser. Du finner hele seks ulike skandinaviske ingredienser fra naturen i produktene, blant annet molter og tyttebær.
Så hvorfor er akkurat disse produktene så spesielle? Liknende finnes da fra før? Joda, det er riktig det. Disse produktene er der i mot veldig pene å se på slik at de alltid kan stå på baderomshyllen. De fokuserer veldig på spafølelsen og at du også skal ta vare på huden i underlivet etter barbering og voksing.
V Area er det nye beautyområdet slik tennene dine ble inkludert i beautybranjen for noe år tilbake med blant annet blekemidler. Produktene skal ikke være kliniske eller unisex slik de fleste såper og kremer for ingrodde hår er, og i Danmark kan du nå få Vanicure (spiller selvfølgelig på manicure og pedicure) på utvalgte spa og klinikker.
Kremen vil jo være et essensielt produkt som du skal bruke daglig. Den roer ned huden og holder den myk. Har du problemer med inngrodde hår, tørr hud eller svette har de produkter for det også. Misten er også et essensielt produkt siden den også virker som en deodorant.
Det morsomste produktet er kremen med det ekstra finkornede skimmeret som gjør din V ekstra innbydende når du vil gjøre deg fin eller gjøre huden rundt bikinilinjen pen når du har på bikini.
Produktene er uten parfyme, men inneholder rosevann som gir en veldig mild og delikat duft. Elsk!